Недостатки использования неоригинальных запчастей в продукции Ray Sanat

امنیت مشتریان همیشه اولویت اول شرکت رای صنعت است. در صنایع وابسته به معادن، جایی که ماشین آلات سنگین با حداکثر توان خود به‌کار گرفته می‌شوند، خطر جزء جدایی ناپذیر کار است؛ ما تلاش می کنیم تا با از بین بردن خطرات احتمالی در هرمرحله از عمر تجهیزات، این اطمینان حاصل شود که در پایان هر روز تمامی پرسنل و کاربران به سلامت به خانه برمی‌گردند.
استفاده از قطعات یدکی غیر اصل، باعث کاهش ایمنی در تجهیزات ما می‌شود.

نبود آلیاژ‌های مقاوم در برابر سایش که ما در پمپ های خود و مستندات آنها طراحی می کنیم باعث بوجود آمدن خطرات جدی برای پمپ هایی می شود که قطعات یدکی غیر اصل در آن نصب می شوند.

به علاوه، سازنده‌های این قطعات معمولاً برای کاهش هزینه‌های تولید، بازرسی و حمل‌ونقل از بعضی موارد کلیدی که در ایمنی قطعات موثر هستند چشم‌پوشی کرده و گستره‌ای از خطرات که کاملاً قابل پیشبینی هستند را برای معدن و پرسنل آن به‌وجود می آورند.
موارد زیر تنها دو مورد از راه‌هایی است که یک معدن را به دلیل استفاده از قطعات غیر اصل با خطرات جدی مواجه می‌کند:

 

قطعات با کیفیت پایین می توانند خرابی های فاجعه باری ایجاد کنند

 

پمپ‌های اسلاری شرکت رای صنعت برای کار در شرایط سخت، جایی که قطعات درون پمپ تحت مقادیر زیادی از فشار و تنش قرار می‌گیرند، طراحی، ساخته و نصب می‌شوند.  اطمینان از انطباق قطعات با یکدیگر به‌عنوان یک چالش، وظیفه سنگینی را بر دوش ما قرار داده که نیازمند استفاده از بالاترین کیفیت مصالح، طراحی فرایند‌های طولانی و دقیق، کنترل سختگیرانه کیفیت حین تولید و انجام آزمایشات گسترده ایمنی می‌باشد.

بدون استفاده از تکنولوژی تولید آلیاژ های پرکرم که دستاورد بزرگ ما در صنعت قطعات ضد سایش می باشند، قطعات یدکی غیر اصل نه تنها عمر سایشی کوتاهی دارند، بلکه به‌گونه‌ای ساییده خواهند شده که غیر قابل پیشبینی بوده و با طراحی پمپ در مغایرت هستند. این موضوع می‌تواند باعث آسیب رسیدن به قطعات دیگر تجهیز شده و خطراتی را برای تکنسین های نگهداری و تعمیرات که با مشکلات پیشبینی نشده در ارتباط هستند ایجاد کند.

Center
 
سازندگان قطعات غیر اصل، بدون داشتن درک صحیحی از مراحل پیچیده طراحی آنها، به کمک اسکنرهای سه بعدی، قطعات را بازسازی می‌کنند. با وجود اینکه در این روش شکل کلی قطعه به‌دست می‌آید؛ اما اغلب نمیتوان قسمت‌های کوچک و ظریف قطعه را به درستی شبیه سازی کرد که در نهایت منجر به عملکرد نامناسب آن در پمپ می‌شود. حتی وجود فاصله و یا تداخل‌های بسیار کوچک و غیر ضروری بین قطعات نیز می‌توانند باعث ایجاد نشتی، لرزش و یا تمرکز تنش بیش از حد شود که ترک‌های مخاطره‌آمیز و غیر قابل پیشبینی را به دنبال دارد.

با عدم استفاده از تکنولوژی های مختص طراحی و ساخت قطعات یدکی، نظارت و کنترل کیفیت نا مناسب و عدم وجود مهندسین متخصص، خطاهای تولیدی و اشتباهات محاسباتی در قطعات غیر اصل به وضوح قابل مشاهده است که موجب بوجود آمدن فضاهای خالی، ترک ها و مشکلات شدید ساختاری می شود که مخصوصا بدون مهندسین ناظر متخصص به سختی قابل مشاهده و ردیابی می باشند.

با اینکه این نوع از قطعات در ظاهر عمل کرده و کار را پیش می برند، خطاهای طراحی و مهندسی، فضا های خالی، ترک ها و مواد ساخت غیر استاندارد، آسیب های بسیار جدی و خطرناکی را به محیط چالش بر انگیز پمپ های اسلاری در شرایط دشوار وارد می کنند. فشار بسیار زیاد، حرارت بالای اسلاری های ساینده و خورنده و دوران سریع اجزای مختلف پمپ می تواند کوچک ترین خطا را به فجیع ترین مشکل در عملکرد اجزاء تبدیل کند.

خرابی در اجزای مهم پمپ می تواند موجب نشت و پاشش اسلاری با فشار بالا شود؛ که معمولا به شدت سمی، ساینده/خورنده که به دمای بالایی رسیده است. این مشکلات همچنین باعث بوجود آمدن ذرات پرتابی خطرناک با انرژی بسیار زیاد می شوند که می تواند مسافت طولانی را طی نموده و به تجهیزات و کارکنان اطراف آسیب جدی وارد کند.
برای امنیت عملکرد و افزایش عمر پمپ، قطعات آسیب دیده می بایست با قطعات اصل و قابل اطمینان تعویض شوند؛ که قطعات یدکی غیر اصل معمولا از این استاندارد خارج می باشند.
 

روش های نامناسب جا به جایی تجهیزات، بارگذاری و تخلیه آن را سخت می سازد

 

متاسفانه مشکلات بسیار زیاد و آسیب زننده ای در بسته بندی و جا به جایی تجهیزات و پمپ ها وجود دارد. یک قطعه یدکی می تواند در طول مسیر خود به معدن آسیب های زیادی ببیند؛ پس امنیت تجهیزات می بایست از درب کارخانه تامین شود. پیش از اینکه هر گونه محصولی از کارخانه رای صنعت ارسال گردد، بهترین روش ارسال آن توسط متخصصین با توجه به استاندارد های امنیت و سلامت محصول تعریف می شود تا مشتری محصول خود را بدون هیچ مشکل و یا آسیبی به سریع ترین نحو ممکن دریافت نماید. و تخلیه آن به ساده ترین روش و بدون آسیب به محصول انجام شود.

روش های بسته بندی و جا به جایی قطعات یدکی غیر اصل معمولا از استاندارد های تعریف شده خارج است، تولید کننده این نوع قطعات معمولا برای کاهش هزینه بدون در نظر گرفتن مشکلات ممکن در حال جا به جایی و ارسال به مشتری قطعات خود را با ارزان ترین روش و کیفیت پایین ارسال می نمایند که موجب آسیب دیدن بسیاری از قسمت های قطعات شده و مشکلات موجود را شدید تر می سازد. علاوه بر این هنگام تخلیه بار ممکن است به پرسنل آسیب وارد شده و علاوه بر آن خود قطعه نیز ضربه ببیند.

برای جلوگیری از وقوع این مشکلات، قطعات یدکی می بایست اصل بوده و از شرکت رای صنعت تهیه شوند.

با توجه به طراحی های غلط و غیر مهندسی قطعات غیر اصل و نبود متخصصین کنترل کیفیت مناسب، تهیه این نوع از قطعات با خطرات بسیار زیاد و جبران ناپذیری همراه است. خطراتی که هیچ بهانه ای برای آنها قابل قبول نمی باشد.

 
منبع:
28 شهریور 1400
remove_red_eye973